Tarta z kurkami


Kiedy zobaczyłam przepis na tą tartę na blogu Smakowite Jadło wiedziałam, że na pewno kiedyś trafi na mój stół.
Uwielbiam kurki, nadały tarcie wspaniałego smaku ;)
 Zamieniłam przepis na ciasto, bo mam już swoje wypróbowane, gdzie ilość wychodzi mi idealnie na  moją formę do tarty o średnicy 23cm.
Spróbujcie koniecznie! :)
Składniki:
  • Ciasto:
    • 200g mąki pszennej
    • 100g zimnego masła
    • płaska łyżeczka soli
    • żółtko
    • 3 łyżki zimnej wody
  •  Farsz:
    • 200g kurek
    • pół opakowania serka Almette o smaku ziołowym
    • połowa piersi z kurczaka
    • por
    • cebula
    • 3 jajka
    • 100ml śmietanki 30%
    • sól, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie, tymianek
    • olej i masło do smażenia
 
Ciasto:  
Mąkę przesiewamy, dodajemy sól, żółtko, wodę i rozdrobnione masło. Wyrabiamy ciasto, aż powstanie gładka masa. Wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę. Po tym czasie rozwałkowujemy je i przekładamy do lekko natłuszczonej olejem formy. Nakłuwamy widelcem, aby ciasto nam nie "wstało" i przykrywamy papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy 15-20 minut, aż będzie rumiane ale nie mocno spieczone.

Farsz: 
Pierś z kurczaka kroimy w kostkę, obtaczamy w ziołach, tymianku, soli i pieprzu. Smażymy na rumiano. Kurki myjemy, dusimy na maśle. Cebulę kroimy w piórka, pora w talarki i dorzucamy do kurek. Dusimy razem do odparowania nadmiaru wody. Wszystko mieszamy razem z kurczakiem.
Jajka, śmietankę i serek miksujemy na jednolitą masę. Mieszamy z farszem (nie podgrzewamy!).
Farsz wykładamy na podpieczone ciasto. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 20-25 minut, kontrolując czy góra tarty za bardzo się nie spieka.

SMACZNEGO!!!:)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty