Domowe haburgery


Hamburgery chyba są dosyć popularnym daniem w studenckim menu ;)
Ja nie mam jakoś przekonania do hamburgerów kupowanych w sieciówkach,  dlatego postanowiłam przygotować swój własny.

Nie zrażajcie się długością przepisu- to dlatego, że zamieściłam też przepis na  bułki.

Muszę przyznać, że to najlepsze bułki hamburgerowe jakie udało mi się przygotować w domu. Idealnie puszyste i wilgotne. A przepis pochodzi ze strony Kotlet.tv.

Jeśli nie chce Wam się piec bułek, spokojnie możecie pobiec do pobliskiej piekarni lub sklepu i zaopatrzyć się w gotowe bułki.
Jednak mówię Wam, nie ma jak satysfakcja z takich własnoręcznie upieczonych :D 


Składniki:
  • Bułki (12sztuk):
    • 680g mąki pszennej
    • 200ml mleka
    • 200ml wody
    • łyżeczka soli
    • 2 łyżeczki cukru
    • 7g drożdży suszonych lub 14g świeżych
    • 2 łyżki masła
    • jajko do posmarowania
    • sezam
  • Kotlet
    • podwójna pierś z kurczaka (600-700g)
    • 2 łyżki musztardy miodowej lub francuskiej
    • jajko
    • sól, pieprz
    • posiekana natka pietruszki
  •  Dodatki:
    • sałata
    • pomidor
    • cebula
    • łyżka sosu sojowego
    • ser camembert
    • ogórek kiszony
    • musztarda
    • ketchup lub sos barbecue

Bułki:

Do miski wrzucamy mąkę, sól i cukier. Masło rozpuszczamy,studzimy i wlewamy do miski z mąką. Mleko z wodą lekko podgrzewamy, nie może być za gorące. Dodajemy do pozostałych składników. Na koniec kruszymy drożdże (jeśli używamy świeżych) lub wsypujemy suche. Zagniatamy ciasto. Jeśli ciężko się zagniata, dodajemy wody, jeśli jest zbyt luźne, podsypujemy mąką.

Wyrobione ciasto odstawiamy w cieple miejsce na godzinę. Po tym czasie dzielimy je na mniejsze części i formujemy bułeczki.
#Ja z każdej części ciasta robię kulkę, trochę ją rozgniatam i brzegi zawijam pod spod, trochę podobnie jak robi się sakiewki. 
Bułki układamy na blasze wyłożonej papierem i odstawiamy do wyrośnięcia na 40 minut w ciepłe miejsce.
#U mnie jest to najczęściej piekarnik nastawiony na 50 stopni ;)

Gdy bułki wyrosną smarujemy je rozmąconym jajkiem i posypujemy sezamem.
Pieczemy 20-25 minut w 200 stopniach- aż będą rumiane.

#Możecie do nich zajrzeć już po 15 minutach i ocenić jak sytuacja się rozwija, moje po tym czasie są jeszcze blade ;)

Kotlety:

Mięso siekamy bardzo drobno. Dodajemy sól, pieprz, natkę, musztardę i jajko. Mieszamy.

#Z tym jajkiem to jest tak, że nie musicie wcale dodawać całego, to zależy jaka konsystencja powstała Wam po dodaniu musztardy, u mnie masa była dość rzadka, więc dodałam tylko tą resztę jajka ze smarowania bułek.

Kotlety smażymy na rumiano z obu stron, na rozgrzanym oleju.

Złożenie:

Upieczone bułki kroimy na pół, każdą połówkę smarujemy musztardą i wkładamy do piekarnika, żeby się podgrzały.
Cebulę kroimy w plasterki, smarujemy z obu stron sosem sojowym i podsmażamy, tak żeby była półtwarda.
Pomidor, ogórek i ser kroimy w plastry.
Następnie na "dolnej" połówce układamy sałatę i mięso, smarujemy sosem lub ketchupem.
Dalej układamy warzywa i ser, przykrywamy drugą połówką bułki.

A na koniec... cieszymy się własnoręcznie wykonanym hamburgerem :D

SMACZNEGO!
Rozliczenie:
  • Mąka- 1,80zł
  • Drożdże- 0,20zł
  • Mleko- 0,50zł
  • Reszta składników-2zł
  • Kurczak- 12zł
  • Reszta składników do kurczaka- ok.2zł
  • Sałata- 1,50zł
  • Ser camembert- 4zł
  • Pomidor-1zł
  • Ogórek- 0,50zł
  • cebula- 0,40zł
  • Reszta składników- ok.2zł
 Ceny są oczywiście orientacyjne, bo ciężko jest rozliczyć, np. 2 łyżki musztardy :P
Po zsumowaniu i ku mojemu zdziwieniu, cena jednego hamburgera wynosi 2,25zł, przy rozliczeniu na 12 sztuk.

Komentarze

  1. Będę próbować Twoich bułek, bo jeszcze nie mam sprawdzonego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam z tego przepisu dwa razy i niby te same składniki, a bułki nieco inne były :P Ciekawi mnie dlaczego, będę próbowała rozwiązać zagadkę :P

      Usuń
  2. Genialny przepis, dziś wypróbowałam. Zarówno ja jak i goście byli zachwyceni. Ciężko było znaleźć przepis na idealne bułki, ale na szczęście mi się to dzięki Tobie udało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty