Sałatka z cukinii do słoików


Przepis na tą sałatkę pochodzi z zeszytu mojej mamy- cennego źródła różnych przepisów ;)
Swój bardzo fajny smak zawdzięcza dużej ilości kopru- w przepisie dosłownie tak było napisane "dużo"- no i skąd tu wiedzieć ile to jest "dużo" ? :D
Koniec końców dałam go tyle ile poleciła mi mama i sałatka wyszła idealnie ;)
Polecam! :)

Składniki:
  • 2,5 kg cukinii
  • 250ml octu 10%
  • 250g cukru
  • 250g cebuli
  • 0,5kg marchewki
  • dużo kopru- dodałam 8-9 baldachimów
  • sól- do smaku- dodałam garść soli

Cukinię, cebulę i obraną marchew kroimy w plasterki. Umieszczamy wszystko w dość dużej misce, mając na uwadze to, że z cukinii wycieknie trochę wody. Do miski dodajemy koper, cukier, ocet i mieszamy.
Odstawiamy wszystko na całą noc. Sałatkę warto przemieszać 1-2 razy.

Następnego dnia do każdego słoika wkładamy po jednym baldachimie kopru i wkładamy warzywa dosyć ciasno. Zalewamy wodą, która powstała z warzyw.

Ja miałam niestety to nieszczęście, że mi jej zabrakło,więc dogotowałam zalewę octową w proporcjach:
  •  4,5 szklanki wody
  • szklanka octu
  • szklanka cukru
 Po zagotowaniu wystudziłam ją i zalałam słoiki.
Pasteryzujemy 15-20 minut.
ŻYCZĘ SMACZNEGO!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty