Ryba po grecku bez smażenia


Nieco odchudzona wersja bardzo popularnego dania. Zazwyczaj spotykałam się z tym, że ryba była obtoczona w mące i usmażona. Ja postanowiłam spróbować czegoś innego i swoją upiekłam. Absolutnie nie zmienia to smaku potrawy, a dzięki temu nie ma w niej niepotrzebnego tłuszczu.
Pyszna zarówno na ciepło jak i zimno- obie wersje wypróbowane ;)
 Polecam :)

Składniki:
  • 700-800g filetów ryby- ja miałam dorsza, filety mrożone
  • 6 sztuk marchwi (ok 800g)
  • seler
  • pietruszka
  • duża cebula
  • koncentrat pomidorowy (200g)
  • sól, pieprz
  • ziele angielskie, liść laurowy
  • cytryna
  • 1/2 kostki rosołowej
 Rybę rozmrażamy i dokładnie osuszamy. Nacieramy solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Zawijamy w folię aluminiową i odstawiamy na 1-2 godziny do zamarynowania (można też ją upiec od razu). Następnie układamy na blasze i pieczemy w 190 stopniach przez 30 minut. 

Pod koniec pieczenia można ją rozwinąć i podpiec trochę na opcji grill, żeby się ładnie zarumieniła.

Marchew, seler, pietruszkę obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach, zalewamy wrzątkiem, gotujemy 20 minut pod przykryciem, z dodatkiem kostki rosołowej. 5 minut przed końcem gotowania dodajemy liść laurowy i ziele angielskie.
Po ugotowaniu odcedzamy, wyjmujemy liść i ziele. Cebulę siekamy drobno, podsmażamy na łyżce oleju i dodajemy do reszty warzyw. Doprawiamy solą, pieprzem, dodajemy koncentrat.

W naczyniu układamy na przemian, warstwę ryby, następnie warstwę warzyw, ponownie warstwę ryby itd.
Odstawiamy na noc.
Danie można podawać na zimno lub odgrzać w piekarniku.

Życzę smacznego! :)

PS. Porcja dosyć solidna, także można zrobić z połowy składników.

Komentarze

  1. Ja rybę gotuje w wodzie z kostką rosołową i odrobiną soku z cytryny,jest zwarta i biała.Wkładam po kilka kawałków do wody ,która cały czas się gotuje i po 5 min wyjmuje.pozdrawiam /smacznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela, dziękuję za komentarz! :) Lubię gotowaną rybę,zarówno taką z wody jak, ale też taką gotowaną na parze :) Na dno garnka do gotowania na parze (to z dziurkami) układam pora i marchewkę, posypuję troszkę przyprawami, a na warzywa kładę zamarynowaną rybę, gotuję 25-30 minut :)

      Usuń
  2. Przepis fajny może wypróbuje, ale jak widzę w składnikach kostkę rosołową to od razu odechciewa się czytać dalej, dobrze, że była na końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze można pominąć lub użyć takiej domowej roboty ;) ps. Milo by było wiedzieć z kto komentuje, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez gotowałam rybke w rosole i powiem ze bardzo mi smakowała .Polecam .:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty