Tuńczyk w sosie teriyaki

Dziś mam dla Was coś wyjątkowego i niecodziennego, coś na specjalne okazje ;)

Na tuńczyka polowałam długo i strasznie byłam ciekawa jak smakuje. 
Nie potrafię dobrać słów, ponieważ jest po prostu WSPANIAŁY :)
Delikatne mięso, rozpływa się w ustach. 
Gdyby ktoś podał mi go pierwszy raz nie mówiąc że to ryba, mogłabym nie uwierzyć.

Do tego sos, bardzo intensywny, jednak mimo tego nie był w stanie przyćmić smaku ryby, stworzył z nią po prostu jedność, idealny smak, którego nie da się zapomnieć.
Polecam! :)


Składniki:
  • 2 steki z tuńczyka grubości 2cm
  • 1/4 szklanki sosu sojowego
  • 1/2 szklanki wody
  • oliwa z oliwek
  • rozmaryn świeży (ostrożnie z ilością, dosłownie kilka igiełek)
  •  pieprz świeżo mielony
  • 3 łyżeczki miodu 
  • 3 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki wódki(opcjonalnie)

Przygotowujemy marynatę z oliwy z oliwek i rozmarynu. Smarujemy nią steki i odstawiamy na godzinę.
Sos sojowy, wodę, miód, cukier, wódkę mieszamy ze sobą i podgrzewamy. Gotujemy na małym ogniu kilkanaście minut, aż trochę zgęstnieje
Świeżo zmielonym pieprzem doprawiamy steki. Następnie rozgrzewamy patelnie grillową, na średnio-dużym ogniu grillujemy ok 3-4 minuty z każdej strony. Zdejmujemy i polewamy niewielką ilością sosu (tak aby powstała glazura).
Tak przygotowanego tuńczyka podałam z ryżem jaśminowym i świeżym szpinakiem- po prostu niebo! :))

SMACZNEGO! ;)

Komentarze

Popularne posty