Ciasto Mrówka

Witajcie po długiej przerwie! :)
Na dobry początek mam do zaproponowania nieco pracochłonne, ale za to pyszne ciasto- Mrówka.
Przepis podpatrzyłam na blogu Cukrem i Miodem, nieco go zmodyfikowałam.
Zanim przystąpicie do robienia doczytajcie przepis do końca- pozwoli Wam to zaoszczędzić trochę czasu ;)
Polecam i życzę smacznego! :)
Blaszka 22x33cm

Składniki:
  •  Biszkopt:
    • 4 jajka +2 żółtka
    • 3/4 szklanki cukru
    • 1/2 szklanki mąki pszennej
    • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
    • łyżeczka proszku do pieczenia
  •  Piana makowa:
    • 5 białek
    • 3/4 szklanki cukru
    • szklanka maku
    • 100g wiórków kokosowych
  •  Piana kokosowa:
    • 5 białek
    • 3/4 szklanki cukru
    • 200g wiórków kokosowych
  •  Masa budyniowa:
    • 8 żółtek
    • 3 i 1/2 szklanki mleka
    • 3 łyżki mąki pszennej
    • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
    • 5 łyżek cukru
    • cukier waniliowy
    • 320g miękkiego masła 
  • Dodatkowo:
    • pół słoika dżemu z czarnej porzeczki
    • pół tabliczki czekolady
 Wykonanie: 

Najpierw warto podzielić jajka, które będą nam potrzebne do poszczególnych części ciasta.
Następnie przygotowujemy budyń do masy- do rondelka wlewamy 2 szklanki mleka, dodajemy cukier i cukier waniliowy, stawiamy na gaz i doprowadzamy do wrzenia. Żółtka mieszamy z 1,5 szklanki zimnego mleka oraz z mąką pszenną i mąką ziemniaczaną, tak aby nie było grudek. Gdy mleko w rondelku się zagotuje, wlewamy do niego niewielkim strumieniem mieszaninę mleka, jajek  i mąki, ciągle mieszając. Doprowadzamy do wrzenia i zdejmujemy z ognia. Studzimy.

Biszkopt:
Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka mieszamy z łyżeczką proszku do pieczenia i odstawiamy. Do białek dodajemy szczyptę soli, ubijamy na sztywną pianę. Następnie dodajemy cukier, ubijamy. Na koniec dodajemy mąkę i żółtka, delikatnie mieszamy łyżką. Wykładamy na blachę i pieczemy  25 minut w 180 stopniach.
Piana makowa:
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i jeszcze trochę ubijamy, aż piana będzie lśniąca i puszysta. Dodajemy mak i wiórki kokosowe, mieszamy łyżką. Wykładamy na blachę i pieczemy 30 minut w 180 stopniach.
Piana kokosowa:
Białka ubijamy z cukrem tak jak w pianie makowej. Dodajemy wiórki, mieszamy i pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut.

Wszystkie blaty odstawiamy do wystygnięcia. W tym czasie przygotowujemy masę. Masło ucieramy mikserem na  puch. Następnie stopniowo dodajemy wystudzony budyń, cały czas miksując. 
Masę dzielimy na 3 części- dwie większe, które będą pomiędzy blatami ciasta i jedną mniejszą do posmarowania wierzchu ciasta.
Czekoladę ścieramy na tarce o drobnych oczkach.


Przełożenie ciasta:

Układamy kolejno:

Biszkopt
Dżem
1/3 masy budyniowej
Piana makowa
1/3 masy budyniowej
Piana kokosowa
Masa budyniowa
Czekolada

Ciacho na widelcu

Komentarze

  1. Świetny post! ;)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, ciasto wygląda wspaniale, świetnie skomponowane smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję pięknie za miłe komentarze!:) Ściskam mocno!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda imponującą i smacznie :-) moje dzieci i ja uwielbiamy kokos więc na niedziele będzie jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ! Ciasto wygląda obłędnie i mam zamiar go wypróbować..ale mam pytanie czy do piany kokosowej nie trzeba dodać trochę mąki ?
    Pozdrawiam Aneta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aneto ;) Nie, nie trzeba mąki. Piana wyszła mi grubości około 1-1,5cm, a jak poskładałam ciasto to i tak dosyć wysokie wyszło ;)
      Tylko uważaj przy przekładaniu, bo te piany są strasznie delikatne i łatwo się łamią ;)
      Mam nadzieję, że będzie Ci smakowało ;)

      Usuń
  6. mogę poprosić o wymiary blaszki, ponieważ chcę aby wyszło też takie wysokie. :) Wygląda tak obłędnie, że wiem co będę robiła w wekeend :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blaszka 22x33cm ;) Mam nadzieję, że posmakuje ;) Pozdrawiam również!:)

      Usuń
  7. Placek super ekstra :-) wczoraj robiłam i dziś już prawie go nie ma ;-) To jest teraz mój faworyt wśród placków :-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty