Forszmak lubelski ;)


Składniki:
  • 500 g wieprzowiny ( schab, szynka lub karkówka)
  • 150 g wędzonej kiełbasy
  • 5 plasterków wędzonego boczku
  • olej do smażenia
  • czerwona papryka
  • 5 średnich ogórków kiszonych
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula
  • 1,5 litra bulionu
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • pieprz, sól, ziele angielskie, liść laurowy, 
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • mąka
Wykonanie:
Bulion gotujemy razem z zielem angielskim i liściem laurowym. Mięso kroimy w kostkę i smażymy na odrobinie oleju, gdy się zarumieni przerzucamy do bulionu. Kiełbasę kroimy w paski, obtaczamy w odrobinie mąki, podsmażamy i dorzucamy do mięsa. Cebulę i boczek kroimy w kostkę i smażymy. Dorzucamy do reszty. Paprykę kroimy w paski, czosnek w mniejsze kawałeczki i wrzucamy do garnka. Doprawiamy pieprzem i słodką papryką w proszku. Dusimy przez godzinę.
Po tym czasie ogórki kroimy w paseczki i dorzucamy do garnka, dodajemy też koncentrat pomidorowy. Gotujemy 15 minut.
Na koniec zupę zaprawiamy 2 łyżkami mąki. Doprawiamy do smaku.
Podajemy z pieczywem.

Polecam, moja ulubiona!:)

Komentarze

  1. Pysznie wygląda, to coś dla mnie. Muszę zrobić:) Pozdrawiam
    Warszawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowało :) Dziękuję za pozostawienie komentarza, zawsze jest mi bardzo miło jak ktoś się tu odezwie ;) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Super przepis - dzięki :). Dodałem jeszcze marchewkę i trochę pieczarek. PYCHOTA!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha ! Z tym przepisem zdobyłyśmy z córką 1 miejsce w jej szkole na konkursie :) My troszkę więcej doprawiłyśmy, bo tak lubimy :) Polecamy wszystkim ten przepis ! Ewa i Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo i Weroniko gratuluje z całego serca!:) Cieszę się razem z Wami :D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. U mnie w domu na każdej imprezie króluje jakiś przepis z tej strony. W nablizsza sobotę serwuje: forszmak, roladę szpinakowa, mega sałatkę na krakersach, śledzie musztardowe, sałatka wyspa i wiele innych. Dzięki za inspirację i czekam na nowe przepisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, jeszcze trochę i niedługo wracam z nowymi przepisami:)

      Usuń
    2. Bardzo mi miło, jeszcze trochę i niedługo wracam z nowymi przepisami:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty