Bezmięsnie- pieczone marchewki i cukinia

Ostatnio mam problem z jedzeniem mięsa, nie idzie mi w ogóle. Za to warzywa mogę jeść na potęgę ;D Pieczone cukinie z dipem z sera feta znalazłam na blogu Bo życie ma smak!!!
Muszę przyznać, że dip jest świetny, ale bardziej smakuje mi z marchewkami, może dlatego że uwielbiam marchewki ;)
Porcja dla 2 osób. Sosu tylko wychodzi sporo, może lepiej zrobić z połowy porcji ;)
SMACZNEGO!:)
 Składniki:
  • pół kilograma marchewek
  • 2 cukinie
  • sól
  • przyprawa do ziemniaków
  • oregano
  • czosnek granulowany
Dip:
  • ser feta
  • mały jogurt naturalny
  • pęczek koperku
  • mleko (opcjonalnie)
Wykonanie:

Cukinie kroimy w plastry, solimy i odstawiamy na godzinę, żeby trochę zmiękły. Po tym czasie wycieramy powstałą wodę i posypujemy przyprawą do ziemniaków. Marchewki obieramy, gotujemy 10 minut w osolonej wodzie. Wyjmujemy, posypujemy oregano i czosnkiem granulowanym.
Warzywa układamy na blasze lub kratce do pieczenia na opcji "grill". Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Ja piekłam przez godzinę na opcji "grill" ale bez termoobiegu. Warzywa powinny być miękkie i lekko przyrumienione.
Dip: ser blendujemy z jogurtem. Dodajemy posiekany koperek. Mój sos wyszedł bardzo gęsty, stąd w składnikach mleko- to jedyne co przyszło mi do głowy (biorąc pod uwagę stan lodówki) na rozrzedzenie sosu :)

Komentarze

  1. Witam, świetny i pyszny blog!
    Polecam również swój, powoli buduje się zbiór zdrowych i smacznych przepisów a w przyszłości powstanie również dział ćwiczeń/ruchu.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty