Pierogi ruskie


 Wiecie, moja mama robi najlepsze pierogi pod słońcem, pewnie jak większość Waszych mam- one już tak mają ;)
Dzwonię więc do mamy- "Mamo, możesz podać mi przepis na pierogi?"
"Oj dziecko, wiesz, ja to tak na oko, na ciasto trochę tego i tamtego, farsz taki i taki, dosmakować, no przecież tyle razy widziałaś jak to robię " :D
Muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona, pierogi wyszły pycha :) Nie żałujcie pieprzu, farsz powinien być dobrze doprawiony!


Wyszło mi około 30-40 małych pierogów.




Składniki:
  • Ciasto:
    • 300g mąki (podobno są specjalne do pierogów, ale ja użyłam pszennej)
    • szklanka mocno ciepłej wody
    • jajko
  •  Farsz:
    • 0,5kg ziemniaków
    • 300g białego sera
    • sól
    • pieprz czarny
    • cebula

Ziemniaki obieramy, gotujemy, aż będą miękkie. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na maśle.  W maszynce mielimy ser, ziemniaki i cebulę.
 Wszystko razem dokładnie mieszamy za pomocą widelca. Farsz doprawiamy solą i pieprzem.

Do mąki wbijamy jajko i porcjami wlewamy wodę, próbując zagnieść ciasto. Jeśli się "nie klei" dodajemy wody, jeśli jest za rzadkie- mąki.  Zagniatamy, aż otrzymamy jednolitą masę, konsystencji ciasta drożdżowego. Ciasto rozwałkowujemy dość cienko i wykrawamy kółka za pomocą szklanki. Na środek kółka układamy łyżeczkę farszu, boki składamy do siebie i zagniatamy pierożek.
Ulepione pierogi układamy na blacie lub stolnicy posypanej mąką, wtedy nam się nie przykleją do podłoża.
Gotujemy  partiami w osolonej wodzie, do momentu aż wszystkie pierogi wypłyną na wierzch.
Pamiętamy o tym, że podczas gotowania należy je od czasu do czasu zamieszać, bo inaczej przykleją się do dna garnka.
Wyjmujemy na sitko lub durszlak, odsączamy i układamy na talerzyku.


Trochę pracy przy nich jest, ale mówię Wam jaka satysfakcja, gdy uda Wam się samodzielnie takie zrobić!:)

Życzę Smacznego!:))  
  

Komentarze

  1. Dziękuję pięknie za miłe słowa :) Takie pierogi ze skwareczkami są pyszne ;) Ja jeszcze lubię takie odsmażane na drugi dzień, ze śmietaną :)) Niestety żołądek już nie ten i trzeba rezygnować z ze smażonych i ciężkostrawnych rarytasów :P Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty