Babka makowa z białą czekoladą

Każdy szuka tej ekstra babeczki, jedynej w swoim rodzaju, wiadomo, czasem trafi się zakalec, ale nie ma co się zrażać, trzeba szukać dalej ;)
A tak już całkiem serio to mam świetny przepis na makową babkę, który pochodzi ze strony Śladami Słodkiej Babeczki.
Robi się bardzo szybko, jest puszysta i mięciutka, ale ma jeden minus... znika błyskawicznie! :D

Przepis na formę o średnicy 24cm. (moja foremka jest malutka średnica 16cm, więc robiłam z połowy porcji).

Skladniki:
  • 250g masła lub margaryny ( polecam masło)
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki maku ( niemielonego, nieparzonego)
  • 3/4 szklanki cukru
  • szklanka mąki pszennej
  • kilka kropel olejku migdałowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • 100g białej czekolady
  • owoce kandyzowane do posypania ( u mnie kiwi)
 
Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na gładką masę za pomocą miksera.
 Żółtka oddzielamy od białek. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i makiem.
Do utartego masła dodajemy po jednym żółtku, ciągle miksując.
Następnie dodajemy wymieszaną mąkę z makiem i miksujemy do połączenia składników.
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy ją do reszty utartych składników i delikatnie mieszamy łyżką.
Formę na babkę smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą lub kaszą manną. 
Masę przekładamy do formy, wyrównujemy i pieczemy 45-50 minut w 180 stopniach, do suchego patyczka.
Po wyjęciu z piekarnika lekko studzimy, następnie wyjmujemy z formy i studzimy na kratce.

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i polewamy nią wierzch babki, posypujemy owocami.

SMACZNEGO!:)


Wielkanocne Wypieki Babki Wielkanocne 2015 Wielkanocne Smaki - edycja V

Komentarze

  1. Jaka fajna wyszła. Muszę wypróbować, bo czekolada i mak kuszą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, to pierwsza babka, z którą nie miałam problemów ;)

      Usuń
  2. Wspaniała baba Ci wyszła :-) i to tego pięknie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaczna babka :) Wygląda bardzo pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale wygląda!!! z makiem jeszcze nie piekłam babki. obowiązkowo spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Super babeczka :) Musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za miłe słowa, pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty