Chleb orkiszowy


Pierwszy domowy chlebek- pyszny, pachnący i z chrupiącą skórką :)

Dlaczego zdecydowałam się akurat na mąkę orkiszową?

A no właśnie, orkisz zawiera wiele witamin i minerałów. Korzystnie wpływa na układ krążenia, a także poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest to źródło błonnika, żelaza, wapnia, cynku i potasu oraz witamin z grupy B i PP. (źródło- abc.Zdrowie.pl)

Same plusy, więc bardzo Was zachęcam!:)

Odnośnie pieczenia- ciasto znacznie się rozlewa podczas pieczenia, dlatego polecam piec w formie, gdyż inaczej chlebek może wyjść płaski.
Ja upiekłam w tortownicy- nic lepszego nie miałam pod ręką. Miała ona średnicę 24cm.

Składniki:
  • 500g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 300ml wody
  • 2,5 łyżeczki suchych drożdży
  • łyżeczka soli
  • 1,5 łyżeczki oleju

Do miski dodajemy mąkę, drożdże i sól. Mieszamy. Następnie dodajemy wodę i olej, zagniatamy ciasto.
Ugniatamy przez około 10 minut, aż będzie jednolite i elastyczne.

Wkładamy je do miski, przykrywamy folią i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia, w ciepłe miejsce.
Po tym czasie ciasto wyjmujemy i ugniatamy przez 5-7 minut.

Przekładamy je do formy wysmarowanej olejem. Wkładamy ciasto i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na 1-1,5 godziny.

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Chleb nacinamy ostrym nożem i posypujemy mąką.
Pieczemy 35-40 minut.
Studzimy na kratce.

SMACZNEGO!:)

Przepis pochodzi ze strony Polka Dot Recipes.

Pieczywo pełnoziarniste 2015Domowa piekarenka 2015

Komentarze

  1. Wygląda bardzo smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja przeważnie kupuję gotowy, a tu taki fajny przepis
    zapraszam na http://magicznakuchnia.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja i zapisuję ją na listę przepisów do wykorzystania, tym bardziej, że sezon na bikini 2015 rozpoczęty:)
    Wiem z własnego doświadczenia, że na tym pierwszym, domowych chlebku się u Ciebie nie skończy:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już nawet jeden na oku, specjalnie kupiłam czarnuszkę :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty