Biała papryka faszerowana soczewicą i warzywami


Ostatnio nie mam ochoty na mięsne potrawy, więc szukam pomysłów na warzywne urozmaicenie menu.
Mam nadzieję, że Was zaciekawię ;)
Proponuję pyszny farsz zapieczony w aromatycznych białych paprykach, spróbujcie! ;)

Przepis podaję na 4 porcje.

Składniki:
  • 4-6 sztuk białej papryki (w zależności od ich wielkości)
  • 200g zielonej soczewicy
  • 3 średniej wielkości marchewki
  • 1 nieduża cukinia
  • średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • około 150g sera żółtego
  • masło do smażenia
  • pieprz, sól
  • czosnek granulowany

Soczewicę gotujemy według przepisu na opakowaniu.
Cebulę siekamy drobno, a czosnek przeciskamy przez praskę.
Na patelni rozgrzewamy około 1 łyżki masła i podsmażamy czosnek i cebulę.
Marchewkę i cukinię ścieramy na tarce o dużych oczkach i dorzucamy na patelnię. Dodajemy też ugotowaną soczewicę.
Dusimy, aż odparuje nadmiar wody. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym, a gdy farsz trochę wystygnie dodajemy starty na tarce żółty ser.

Z papryk odcinamy kapelusze i wyjmujemy gniazda nasienne. Napełniamy je farszem i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub folią aluminiową.
Pieczemy około godziny w 180 stopniach.

Najlepiej upiec je wieczorem i podawać na drugi dzień, odgrzewając w piekarniku. Według mnie są najsmaczniejsze właśnie wtedy, gdy farsz dodatkowo przejdzie zapachem pieczonej papryki.

SMACZNEGO! ;)

Pomysł na przepis zaczerpnęłam ze strony Moje Dietetyczne Fanaberie.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty