Sałatka z tortellini, suszonymi pomidorami i serem camembert

 Taką sałatką zostałam poczęstowana na rodzinnym spotkaniu.
 Posmakowała mi strasznie i już wtedy wiedziałam, że na pewno do niej wrócę.
Zapisałam więc przepis w swoim  magicznym zeszyciku, no i tak czekał, czekał, aż w końcu sobie o nim przypomniałam ;)
Tego mi było trzeba w te pochmurne, szare i deszczowe dni!
Pozytywny zastrzyk energii, polecam! :)


Składniki:
  • Sałatka:
    • pół opakowania mieszanki sałat z rukolą (całe opakowanie ma 150g)
    • słoiczek suszonych pomidorów
    • ser camembert
    • 3/4 opakowania tortellini trzykolorowego z szynką ( do kupienia w Biedronce)
    • bazylia ( nieduża garść świeżej lub płaska łyżka suszonej)
    • kilka łyżek ziaren słonecznika
  • Sos*:
    • 6 łyżek oleju
    • 2 łyżki octu winnego
    • ząbek czosnku
    • 1,5 łyżeczki miodu
    • sól, pieprz 
*W wersji oryginalnej zamiast własnoręcznie przygotowanego sosu podany był sos typu greckiego, także to już Wasz decyzja, którą opcję wybierzecie. Mi obie bardzo smakowały ;)


Tortellini gotujemy w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu. Studzimy.
Na suchej, rozgrzanej patelni podsmażamy ziarna słonecznika i również zostawiamy do wystygnięcia.

W misce mieszamy sałatę, pomidory pokrojone w paski, tortellini, bazylię i ziarna słonecznika.

Składniki na sos mieszamy i dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Doprawiamy solą i pieprzem.
 Tak przygotowanym sosem zalewamy składniki sałatki i mieszamy.
Na wierzchu układamy ser camemebert pokrojony na mniejsze kawałki.

GOTOWE! :)

Życzę smacznego! :)

Komentarze

  1. witam ciesze się ze trafiłam na ten blog bo własnie poszukiwałam takiego przepisu ja zapraszam na moj nowy blog http://moje-wyroby.blog.pl/pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty