Sałatka z tuńczykiem w cytrusowych miseczkach


Kontynuuję Halloweenowe szaleństwa, mam nadzieję, że jeszcze Was nie zanudziłam.
Dzisiaj będzie szybko i nieskomplikowanie.
Cytrusowe miseczki możecie zrobić z grejpfruta lub pomarańczy, a także z cytryny.
Ja jak widzicie użyłam grejpfrutów sweetie.

Żeby przygotować miseczkę trzeba odciąć wierzch, wyjąć miąższ (w moim grejpfrucie udało mi się wyjąć go w całości, także Wam też powinno się udać:)), dokładnie umyć miseczkę i sparzyć wrzątkiem.
Oczywiście buźkę wycinamy według własnej inwencji twórczej ;)

Sałatkę można włożyć do miseczek tuż przed podaniem lub wcześniej, wtedy sałatka dodatkowo przejdzie cytrusowym aromatem.

Składniki:
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • pół zielonego ogórka
  • biała część pora
  • 5-6 dużych kawałków papryki marynowanej lub jedna surowa czerwona papryka
  • pęczek koperku
  • kilkanaście sztuk czarnych oliwek
  • pół puszki kukurydzy
  • pół czerwonej cebuli
  • 2 łyżki majonezu
  • czubata łyżka jogurtu naturalnego
  • łyżeczka musztardy
  • sól, pieprz

Pora i oliwki siekamy w plasterki. Ogórek, paprykę i cebulę kroimy w kostkę. Koperek siekamy drobno.
Wszystko mieszamy razem.
Tuńczyka i kukurydzę odsączamy i dodajemy do pokrojonych składników.
Z majonezu, jogurtu i musztardy robimy sos. 
Zalewamy sałatkę i mieszamy. 
Doprawiamy solą i pieprzem.
Odstawiamy na godzinę do "przegryzienia"

Życzę smacznego! ;)


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty