Kakaowa rolada z jabłkami


Rzadko robię rolady, bo po ostatniej próbie pozostał mi trochę niesmak.
Postanowiłam zaryzykować i muszę Wam powiedzieć, że bardzo się z tego cieszę ;)
Jabłka to świetne nadzienie, robi się szybciutko i łatwo. A do tego ten wspaniały, puszysty biszkopt, cudo po prostu ;)

Do masy jabłkowej możecie dodać cynamon, rolada będzie jeszcze bardziej kusiła zapachem.
Ja za cynamonem najzwyczajniej nie przepadam, ale myślę, że będzie fajnie tu pasował.


Składniki:
  • Rolada:
    • 4 jajka
    • 2 łyżki cukru
    • 2 łyżki mąki pszennej
    • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
    • 2 łyżki kakao
    • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
    • 16g cukru waniliowego
  • Jabłka:
    • 4 jabłka
    • pół opakowania galaretki cytrynowej
    • cukier do smaku
  • Dodatkowo:
    • cukier puder do posypania

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je na sztywną pianę. Dodajemy cukier i cukier waniliowy, ubijamy, aż masa stanie się lekko błyszcząca.
Dodajemy żółtka i miksujemy. Następnie przesiewamy obie mąki i kakao. Mieszamy do połączenia składników.
Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni.
Blachę o wymiarach 28x34cm (użyłam tej z wyposażenia piekarnika) wykładamy papierem do pieczenia, rozsmarowujemy ciasto, wyrównujemy i pieczemy przez 8 minut.

Po wyjęciu przekładamy biszkopt na ścierkę, zdejmujemy delikatnie papier do pieczenia i zwijamy ciasto, wzdłuż dłuższego boku w roladę. Odstawiamy do wystygnięcia.


Jabłka obieramy i ścieramy na tarce. Dusimy na małym ogniu do powstania jednolitej masy. Dodajemy galaretkę. Dosładzamy jeśli masa wydaje Wam się za mało słodka.

Ciepłe jabłka wykładamy na biszkopt, zwijamy roladę, owijamy folią aluminiową i wkładamy do lodówki, na kilka godzin, lub na całą noc.

Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Gotowe! :))

Przepis pochodzi z ilovebake.pl. Został trochę przeze mnie zmodyfikowany.

Komentarze

  1. Pyszności, ja nigdy rolady nie robiłam. Zawsze bałam się spektakularnej porażki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka pyszna jesienna roladka. Czuje jak pieknie pachnie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty