Sałatka nicejska, a może wariacja na temat sałatki nicejskiej? ;)


Oryginalna sałatka nicejska nie powinna zawierać żadnych innych gotowanych składników oprócz jajka na twardo. Przygotowywana jest z tuńczykiem lub anchois. Pierwotnie nie dodawano do niej nawet sosu vinaigrette!
Z czasem dużo się zmieniło. Każdy ma swój pomysł na sałatkę nicejską, a składniki dodawane do niej są przeróżne.
Moja sałatka to wspomnienie studiów ;) W Białymstoku, na ulicy Skłodowskiej, było sobie swego czasu bistro "A Nóż Widelec". Nieduże, bardzo klimatyczne z niesamowicie przyjemną atmosferą i cudowną obsługą. To właśnie tam jadłam tą wersję sałatki. Postanowiłam ją odtworzyć, bo była wspaniała.
I taka też mi się udała, zachęcam Was do przygotowania ;)
Powyższa sałatka podana była z grzankami i o ile się nie mylę, były tam jeszcze opiekane plasterki ziemniaków- sztuk trzy albo cztery ;)

Teraz nie ma już "A Nóż Widelca", na jego miejscu powstał "Zielony Gar Bistro", mam zamiar zajrzeć tam w najbliższym czasie, mam nadzieję, że niewiele się tam zmieniło ;)

Jak już przygotujecie sałatkę, nie zapomnijcie o dodaniu łososia! :P


Składniki (1-2 porcje) :
  • Sałatka:
    • garść szpinaku baby
    • 8-10 sztuk fasolki szparagowej
    • 8-10 sztuk pomidorków koktajlowych
    • kilka czarnych oliwek
    • pół czerwonej cebuli
    • jajko na twardo
    • łosoś wędzony
  • Sos:
    • 3 łyżki oleju
    • łyżka octu
    • pół ząbka czosnku
    • "duże pół" łyżeczki miodu
    • sól, pieprz

Fasolkę gotujemy i studzimy. Szpinak mieszamy z pokrojoną cebulą, pomidorkami, oliwkami i fasolką.

Składniki na sos mieszamy i dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Doprawiamy solą i pieprzem. 
Wymieszane wcześniej składniki zalewamy sosem. Wszystko razem mieszamy, tak aby sos rozłożył się równomiernie.
Sałatkę wykładamy do miseczki lub głębokiego talerza. Na wierzchu układamy pokrojone jajko i kawałki łososia.
Gotowe! ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty