Cukinia nadziewana kaszą gryczaną

 Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo, da się z niego przygotować mnóstwo pyszności. Nie umiem się zdecydować, którą wersję cukinii lubię najbardziej, chyba się nie da. A Wy macie jakieś ulubione danie z cukinii? ;)
Ja czekam, aż upały trochę odpuszczą, bo chciałam spróbować ciasta z cukinią. Jestem strasznie ciekawa smaku. Ktoś robił? Jak tak to czekam na opinie! :)
Tymczasem, żółta panienka w towarzystwie pani gryczanki wprasza się na talerze! Gdy zobaczyłam przepis na szczypta-wege.pl wiedziałam, że to coś dla mnie. Zachęcam, bo smakuje obłędnie! ;)

Składniki:
  • 2 średniej wielkości cukinie
  • 100g kaszy gryczanej
  • 100g pieczarek
  • 2 nieduże czerwone buraki
  • pół papryki
  • mała cebula
  • 5 łyżek przecieru pomidorowego
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • opcjonalnie ser żółty do posypania

Cukinie nacieramy solą i pieprzem. Odstawiamy na pół godziny, myjemy a następnie podpiekamy w 180 stopniach przez 20 minut. 
Kaszę gotujemy 15 minut w osolonej wodzie. Buraki gotujemy lub pieczemy al dente, kroimy w kostkę. Pieczarki myjemy, kroimy w plasterki. Cebulę siekamy drobno i podsmażamy na niewielkiej ilości oleju razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Dodajemy pieczarki, buraki i pokrojoną w kostkę paprykę. Dusimy, aż odparuje nadmiar wody.
Dodajemy kaszę i przecier. Doprawiamy solą i pieprzem.

Podpieczone cukinie napełniamy farszem. Zapiekamy 15 minut w 180 stopniach. 
Wierzch można posypać serem i zapiec. Świetnie smakują ze świeżą bazylią lub natką pietruszki.

Życzę smacznego! ;)

Komentarze

Popularne posty