czwartek, 16 lipca 2015

Zielony dżem z cukinii


Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo, okazuje się, że można z niej zrobić również dżem! :)
W jego skład wchodzi galaretka, której smak można sobie wybrać. Widziałam przepis z galaretką pomarańczową, wtedy dżem miał kolor żółto-pomarańczowy oraz z agrestową.
Ja postanowiłam wykorzystać galaretki o smaku kiwi.
Mój dżem ma smak kandyzowanego kiwi ;)

Jest jedna uwaga- moja cukinia, jak się później okazało była dość sucha, więc w trakcie duszenia musiałam dolewać po trochu wody, żeby dżem się nie przypalał. Trochę z braku cierpliwości oraz z braku czasu, gdy cukinia się porozpadała zblendowałam ją, żeby nie było grudek ;)

Składniki:
  • 2 kg cukinii
  • 400g cukru
  • 3 galaretki zielone ( u mnie smak kiwi)
  • 3 łyżeczki kwasku cytrynowego

Cukinię obieramy, pozbywamy się gniazd nasiennych i kroimy w drobną kostkę. Zasypujemy kwaskiem, mieszamy i odstawiamy na kilka godzin ( u mnie cukinia leżała całą noc).
Po tym czasie odlewamy nadmiar soku i smażymy, a gdy cukinia się rozpadnie dodajemy cukier, mieszamy aż się rozpuści. Na koniec dodajemy galaretki i także mieszamy, aż się rozpuszczą.

Dżem przekładamy do słoików, zakręcamy.
Pasteryzujemy 15 minut.
SMACZNEGO!

Przepis pochodzi ze strony Kuchnia domowa Ani.

4 komentarze:

  1. Oo super pomysł, takiego dżemu jeszcze nie jadłam, tak więc w tym roku będę miała dwa dżemy warzywne - póki co :) Pomidorowy i cukiniowy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidorowy? Brzmi ciekawie! :) pozdrawiam również :)

      Usuń
  2. świetny pomysł, muszę spróbować!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Świetny pomysł na dżem, jestem bardzo ciekawa jego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly