Dyniowe Pancakes


Jak na dzisiejsze śniadanie to chyba się spóźniłam, ale może wykorzystacie przepis jutro albo w weekend ;)
Idealnie puszyste, mięciutkie i pachnące, a do tego ten pozytywnie żółciutki kolor, taką jesień to ja lubię! ;)
Przepis pochodzi natomiast ze strony Filozofia Smaku.
Zachęcam! ;)

Składniki (na około 10sztuk):
  • szklanka mąki
  • pół szklanki mleka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki dyniowego puree*
  • 2-3 łyżki brązowego cukru
  • po szczypcie kardamonu, imbiru i cynamonu
  • łyżeczka oleju
  • jajko
*jeśli puree jest dosyć gęste, będzie trzeba dodać więcej mleka

Puree z dyni:
Ja do swoich placuszków użyłam dyni hokkaido. 
Dynię kroimy na mniejsze części, układamy na blasze wyłożonej papierem lub folią aluminiową i pieczemy w 200 stopniach aż będzie miękka. U mnie trwało to około 35 minut. Następnie czekamy, aż dynie wystygną, obieramy ze skórki i blendujemy na puree.  Oczywiście z jednej dyni wyjdzie Wam dosyć sporo tego puree- będziecie mogli spróbować innych dyniowych pyszności ;)
Tak przygotowaną dynię można zapasteryzować w słoikach, będziecie mogli się dłużej cieszyć dyniowymi pysznościami ;)

Pancakes:
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia. Mleko, puree, cukier, olej, jajko i przyprawy miksujemy razem. Następnie mieszamy je z mąką, aż powstanie jednolita masa. 
Patelnię smarujemy niewielką ilością oleju. 
Nakładamy na nią  porcje ciasta i smażymy na małym ogniu z obu stron.

ŻYCZĘ SMACZNEGO! :)
Sposób na dynię 2015

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty